Amb només 19 anys, Dani Clos és el segon pilot espanyol més jove en pilotar un Fórmula 1. Forma part del programa de joves pilots de Williams; confien en aquest talent i poc a poc va adquirint experiència a través d’aquestes oportunitats que l’ajuden en el seu aprenentatge. Després d’una temporada complicada a la Fórmula 3 Euroseries, creu que de les èpoques difícils sempre s’ha de “treure el millor”. Poc a poc va seguint les passes de grans campions i pilots que trobem actualment a la graella de Fórmula 1. Al 2006 va quedar campió de la F-Renault 2.0 italiana, com ho van ser Massa, Robert Kubica o Kimi Raikkonen. Però Clos té les coses molt clares...
D. Clos: Faig el que mes m’agrada i no vull comparacions amb ningú. El meu propòsit es seguir treballant i sacrificant-me al màxim fins complir el meu objectiu. I quan el compleixi, seguiré treballant amb les mateixes ganes per aconseguir-ne de nous.
I has de ser fort mentalment...
La veritat és que sí. De les èpoques difícils sempre s’intenta treure el millor per afrontar més positivament les etapes següents. I de les coses dolentes també hem d’aprendre per no repetir-les.
La veritat és que sí. De les èpoques difícils sempre s’intenta treure el millor per afrontar més positivament les etapes següents. I de les coses dolentes també hem d’aprendre per no repetir-les.
Ja has pilotat un Fórmula 1. Molta diferència?
El pujar-se al Fórmula 1 no té perquè canviar res. El pilot ha de ser el mateix i amb les mateixes característiques per les quals ha aconseguit arribar fins a aquest punt. L’experiència és un grau molt important, i aquesta oportunitat que em dóna Williams gràcies al programa de joves pilots m’està ajudant en el meu aprenentatge. La veritat és que hem estat treballant molt dur.
El pujar-se al Fórmula 1 no té perquè canviar res. El pilot ha de ser el mateix i amb les mateixes característiques per les quals ha aconseguit arribar fins a aquest punt. L’experiència és un grau molt important, i aquesta oportunitat que em dóna Williams gràcies al programa de joves pilots m’està ajudant en el meu aprenentatge. La veritat és que hem estat treballant molt dur.
Has pogut provar el nou sistema KERS. Què en penses d’aquesta novetat?
De moment, el que he pogut apreciar és que és un pes afegit. Encara no he pogut veure el que farà. A les meves proves, bàsicament el que feia el sistema KERS era aconseguir energia i el que estaven estudiant era on allotjar-la.
De moment, el que he pogut apreciar és que és un pes afegit. Encara no he pogut veure el que farà. A les meves proves, bàsicament el que feia el sistema KERS era aconseguir energia i el que estaven estudiant era on allotjar-la.
I creus que això i les demés novetats introduïdes a la F1 fomentaran l’espectacle?
Crec que seran uns canvis positius. Esperem que hi hagi més igualtat entre cotxes i que poguem gaudir d’un bon espectacle. Però encara no es pot dir res fins que no hi veiem tots els cotxes en pista.
Crec que seran uns canvis positius. Esperem que hi hagi més igualtat entre cotxes i que poguem gaudir d’un bon espectacle. Però encara no es pot dir res fins que no hi veiem tots els cotxes en pista.
Honda es va haver de retirar a causa de la crisi econòmica. Per aquesta mateixa raó, creus que Williams pot arribar a prescindir del seu equip de proves?
Esperem que no perjudiqui tant. Crec que es treballarà d’una manera per a que tots els equips pateixin el menys possible i que puguin continuar com fins al moment.
Esperem que no perjudiqui tant. Crec que es treballarà d’una manera per a que tots els equips pateixin el menys possible i que puguin continuar com fins al moment.
On et veurem aquesta temporada 2009?
Ja veurem el que farem el 2009. Però de ben segur que serà la millor opció i amb un equip competitiu.
Ja veurem el que farem el 2009. Però de ben segur que serà la millor opció i amb un equip competitiu.
Com a la GP2, per exemple? Què en penses d’aquesta competició?
La GP2 és un pas obligatori per la gent que vol arribar amb la millor preparació a la Fórmula 1.
La GP2 és un pas obligatori per la gent que vol arribar amb la millor preparació a la Fórmula 1.
És aquí a la GP2 on es veu qui és un bon pilot?
El pilot sempre, en qualsevol categoria, pot destacar. Però és el conjunt el que fa que tot pugui sortir bé o malament. Totes les peces han d’estar ben posicionades, organitzades i estructurades. Així es quan surten els resultats.
El pilot sempre, en qualsevol categoria, pot destacar. Però és el conjunt el que fa que tot pugui sortir bé o malament. Totes les peces han d’estar ben posicionades, organitzades i estructurades. Així es quan surten els resultats.
El teu pilot preferit de Formula 1 és Ayrton Senna. Si finalment aquesta temporada el seu nebot es queda a la GP2 i tu acabes corrent en aquesta competició, podries competir contra el Bruno Senna. Què significaria per a tu això?
És un pilot més a la graella...
És un pilot més a la graella...
Creus que els mitjans de comunicació haurien de donar més importància de la que donen a l’esport de motor?
La veritat és que el món mediatic també hauria de recolzar les categories de gent jove, que comença, que lluita per buscar ajut econòmic i mediatic per poder continuar en aquest mon.
És difícil aconseguir aquest ajut econòmic?
Avui dia, és complicat. Ja ho es en les grans categories, imagina’t en les petites, on la gent hi comença. La situació que estem vivint ara és molt complicada i per això el sacrifici ha de ser encara més gran. Per això sempre s’agraeix quan algú et dona un cop de mà i t’ajuda a seguir endavant.
Quant temps dediques a entrenar?
Unes quatre hores diàries a l’esport, a qualsevol esport. L’esportista d’elit, en aquest cas el pilot, ha d’estar fort en tots els aspectes. Hem de ser atletes. I per això ens requerim tant d’entrenament. Entreno sempre pels matins després d’un bon esmorzar.
La veritat és que el món mediatic també hauria de recolzar les categories de gent jove, que comença, que lluita per buscar ajut econòmic i mediatic per poder continuar en aquest mon.
És difícil aconseguir aquest ajut econòmic?
Avui dia, és complicat. Ja ho es en les grans categories, imagina’t en les petites, on la gent hi comença. La situació que estem vivint ara és molt complicada i per això el sacrifici ha de ser encara més gran. Per això sempre s’agraeix quan algú et dona un cop de mà i t’ajuda a seguir endavant.
Quant temps dediques a entrenar?
Unes quatre hores diàries a l’esport, a qualsevol esport. L’esportista d’elit, en aquest cas el pilot, ha d’estar fort en tots els aspectes. Hem de ser atletes. I per això ens requerim tant d’entrenament. Entreno sempre pels matins després d’un bon esmorzar.
I a què dediques el teu temps lliure? Quines són les teves aficions?
Qualsevol tipus d’esport m’agrada, sobretot els de motor, m’apassionen. Encara que hi ha alguns que no puc practicar perquè són de risc. Intento veure amistats i la família. També estudio francès i l’alemany, que costa una mica més.
Ets autocrític amb tu mateix?
Si, admeto els errors que he fet. Això sí, també les coses bones.
Qualsevol tipus d’esport m’agrada, sobretot els de motor, m’apassionen. Encara que hi ha alguns que no puc practicar perquè són de risc. Intento veure amistats i la família. També estudio francès i l’alemany, que costa una mica més.
Ets autocrític amb tu mateix?
Si, admeto els errors que he fet. Això sí, també les coses bones.
Per saber-ne una mica més...
Una ciutat per viure Barcelona
Un color blau/taronja
Les vacances perfectes algun lloc a prop de la platja
Un llibre quan el trobi us ho diré.
Una pel·lícula cinderela man
Una cançó o grup de música música tranquil·la. Res preferit.
Un lloc per perdre’t al canto de la platja
La teva botiga imprescindible el videoclub!
Un company d’equip Fernando Alonso
Una ciutat per viure Barcelona
Un color blau/taronja
Les vacances perfectes algun lloc a prop de la platja
Un llibre quan el trobi us ho diré.
Una pel·lícula cinderela man
Una cançó o grup de música música tranquil·la. Res preferit.
Un lloc per perdre’t al canto de la platja
La teva botiga imprescindible el videoclub!
Un company d’equip Fernando Alonso
2 comments:
Bona entrevista. I crec que un pilot amb molt futur. Un petó.
Hola Jordi!
Moltes gràcies, me n'alegro que t'hagi agradat la entrevista! I a veure si té la sort i el talent per cumplir el seu somni de competir a la F1!
Un petó!
Post a Comment